terug naar home page
Zeven voorbeelden van disfunctioneren
Waarom de kritiek nu?

De huidige code (november 2022) is 1979 (de nieuwe code vanaf 1 mei 2023 zal 1954 zijn) en dus

- 1979# voor de garagedeur voor voetgangers

- 1979A voor de garagedeur

- 1979 voor het zwembad

- sleutel 1979 sleutel - voor de drie poorten van de dijk en de twee poorten van de Goethehelling

Bij de deurbelknoppen bevindt zich een toetsenbord. Om de deur te openen moet je opvolgend drukken als volgt :

- op de sleutel linksonder in de vorm van een sleutel

- de 4 toetsen van de code die van kracht is op Silver Beach (zie de FAQ "Wat is de huidige code voor de Silver Beach-toetsenborden?")

- weer op de sleutel linksonder in de vorm van een sleutel

Het zwembad is momenteel geopend van 08.00 uur tot 21.00 uur behalve woensdagochtend (onderhoud)

De wet vereist dat mede-eigendommen (tenzij bijna alle mede-eigenaars besluiten ervan af te zien) een reservefonds opbouwen. Dat wil zeggen een soort spaarpot die kan gebruikt worden op de dag dat er belangrijke werken moeten worden verricht en dit jaarlijks te voorzien van minstens 5% van het gewone budget. Maar de mede-eigenaars zullen het voor 4/5e eens moeten zijn om die werken uit te voeren en het reservefonds te gebruiken.

(voor degenen die dapper genoeg zijn om dit lange antwoord te lezen...)

Ter herinnering: op de AV's van 2021 en 2022 werd beslist dat de voorziening voor gewone uitgaven € 360.000 zou bedragen.

Pas nadat de rekeningen zijn goedgekeurd, d.w.z. na de Algemene Vergadering, kan de syndicus u het ongebruikte saldo van uw voorzieningen van het afgelopen jaar terugbetalen of, integendeel, u vragen om het saldo dat u nog rest te betalen. Deze berekening wordt over het algemeen uitgevoerd op hetzelfde moment als de oproep voor het 2e trimester, zeer kort na de AV.

  1. Elk kwartaal nodigde de syndicus ons uit om in totaal € 90.000 te betalen, d.w.z. hij vroeg ons om zoveel keer 9 cent te betalen als we quotiteiten hebben (wat in totaal € 90.000 is aangezien er in totaal 100.000 quotiteiten zijn).
  2. Maar in het tweede trimester werd hieraan toegevoegd :
    1. De AV 2022 heeft met terugwerkende kracht een niet begrote uitgave voor 2021 aanvaard: in dit geval € 5.740,35 voor de inrichting van het zwembad. Elk moest dus € 0,0574035 per quotiteit betalen en dit werd toegevoegd aan de aanvraag van de voorziening voor de tweede jaarhelft.
    2. De AV 2022 aanvaardde een buitengewone uitgave voor de renovatie van de luifel van fase 1 en 2 voor een bedrag van € 7.748,60. Het gaat hier dus alleen om eigenaren van fase 1 en 2 die in totaal 65.000 van de 100.000 aandelen hebben. Dit bedrag van € 7.748,60 hebben we dus gedeeld door 65.000 en voor elk van de betrokken eigenaren hebben we de uitkomst vermenigvuldigd met het aantal quotiteiten dat ze in fase 1 of 2 hebben.
    3. Uw saldo voor 2021 (dit is het verschil tussen de vier kwartaaltermijnen die u had betaald en het totaal van wat u moest betalen. Dit saldo was voor de een positief en voor de ander negatief en werd dus af- of opgetrokken van de borg voor dit tweede kwartaal) .

Dit saldo van 2021 was  het verschil tussen wat u had betaald en wat u moest betalen. En wat moest je betalen? Jouw aandeel in:

  1. Gemeenschappelijke kosten (zwembad, concierges, etc.)
  2. Uitgaven specifiek voor uw fase (dakreparatie, enz.)
  3. Uitgaven specifiek voor uw blok (lift AB, CDEF, IJ, etc.)
  4. Uitgaven specifiek voor de satellietantenne als u daarop bent aangesloten.
  5. Uw individuele uitgaven (verbruik van verwarming, water, enz.) Merk ten slotte op dat de syndicus u dit jaar bij wijze van uitzondering in augustus 2022 heeft gevraagd om uw deel van de verhoging van het reservefonds te betalen waartoe werd besloten op de AV van 2022. Meer precies, hij heeft ons gevraagd om samen € 20.000 te betalen, zijnde € 0,2 per quotiteit vermenigvuldigd met het aantal van onze quotiteiten voor ieder van ons.

Merk ten slotte op dat de syndicus ons dit jaar bij wijze van uitzondering in augustus 2022 heeft gevraagd om uw deel van de verhoging van het reservefonds te betalen waartoe was besloten op de AV van 2022. Meer precies, hij heeft ons gevraagd om samen € 20.000 te betalen, zijnde € 0,2 per quotiteit vermenigvuldigd met het aantal van onze quotiteiten voor ieder van ons.

Mits er in 2022 geen wijzigingen zijn, vindt u hier de quotiteiten verbonden aan uw appartement (eerst in totaal en daarna gedetailleerd per fase).

A0 : 1368 (1368+0+0)

A1 : 1244 (1244+0+0)

A2 : 1228 (1228+0+0)

A3 : 1228 (1228+0+0)

A4 : 1296 (1296+0+0)

A5 : 948 (948+0+0)

B0 : 852 (852+0+0)

B1 : 1076 (1076+0+0)

B2 : 1092 (1092+0+0)

B3 : 1092 (1092+0+0)

B4 : 1092 (1092+0+0)

B5 : 2294 (1704+590+0)

C0 : 917 (892+0+25)

C1 : 1056 (1056+0+0)

C2 : 2066 (2044+22+0)

C4 : 1056 (1056+0+0)

C5 : 1744 (1744+0+0)

D0 : 580 (580+0+0)

D1 : 445 (420+0+25)

D2 : 472 (472+0+0)

D3 : 420 (420+0+0)

D4 : 420 (420+0+0)

E0 : 616 (616+0+0)

E1 : 684 (684+0+0)

E2 : 648 (648+0+0)

E3 : 648 (648+0+0)

E4 : 684 (684+0+0)

F0 : 841 (816+0+25)

F1 : 704 (704+0+0)

F2 : 704 (704+0+0)

F3 : 704 (704+0+0)

F4 : 704 (704+0+0)

G0 : 402 (380+22+0)

G1 : 960 (960+0+0)

G2 : 960 (960+0+0)

G3 : 976 (976+0+0)

G4 : 976 (976+0+0)

H0 : 1160 (1160+0+0)

H1 : 1056 (1056+0+0)

H2 : 1040 (1040+0+0)

H3 : 1056 (1056+0+0)

H4 : 1092 (1092+0+0)

I0 : 1043 (0+1043+0)

I1 : 1047 (0+1047+0)

I2 : 1047 (0+1047+0)

I3 : 1047 (0+1047+0)

I4 : 1034 (0+1034+0)

J0 : 387 (0+387+0)

J1 : 899 (0+899+0)

J2 : 927 (0+877+50)

J3 : 1586 (0+1551+35)

J4 : 899 (0+899+0)

K0 : 629 (0+629+0)

K1 : 617 (0+617+0)

K2 : 639 (0+639+0)

K4 : 639 (0+639+0)

L0 : 1128 (0+1128+0)

L1 : 1106 (0+1106+0)

L2 : 1106 (0+1106+0)

L3 : 1155 (36+1084+35)

L4 : 1119 (0+1119+0)

L5 : 1335 (0+1335+0)

M0 : 553 (36+517+0)

M1 : 539 (0+539+0)

M2 : 539 (0+539+0)

M3 : 889 (0+889+0)

M4 : 542 (0+517+25)

N0 : 368 (0+368+0)

N1 : 350 (0+350+0)

N2 : 353 (0+328+25)

N4 : 328 (0+328+0)

N5 : 666 (0+666+0)

O0 : 657 (0+0+657)

O1 : 467 (0+0+467)

O2 : 489 (0+22+467)

O3 : 492 (0+0+492)

O4 : 492 (0+0+492)

P0 : 550 (36+0+514)

P1 : 283 (0+0+283)

P2 : 308 (0+0+308)

P3 : 308 (0+0+308)

P4 : 308 (0+0+308)

Q0 : 283 (0+0+283)

Q1 : 311 (0+0+311)

Q2 : 286 (0+0+286)

Q3 : 336 (0+0+336)

Q4 : 286 (0+0+286)

R0 : 536 (0+0+536)

R1 : 492 (0+0+492)

R2 : 522 (0+0+522)

R3 : 492 (0+0+492)

R4 : 492 (0+0+492)

R5 : 486 (0+0+486)

S1 : 676 (0+0+676)

S2 : 676 (0+0+676)

S3 : 1019 (0+0+1019)

S4 : 984 (0+0+984)

S5 : 698 (0+0+698)

T0 : 923 (0+0+923)

T1 : 283 (0+0+283)

T2 : 283 (0+0+283)

U1 : 701 (0+0+701)

U2 : 676 (0+0+676)

U3 : 676 (0+0+676)

U4 : 676 (0+0+676)

U5 : 422 (0+0+422)

V0 : 550 (0+0+550)

V1 : 540 (0+0+540)

V2 : 515 (0+0+515)

V3 : 540 (0+0+540)

V4 : 540 (0+0+540)

V5 : 846 (0+0+846)

W0 : 617 (0+0+617)

W1 : 503 (0+0+503)

W2 : 503 (0+0+503)

W3 : 513 (0+35+478)

W4 : 503 (0+0+503)

X0 : 971 (0+0+971)

X1 : 849 (0+0+849)

X2 : 874 (0+0+874)

X3 : 849 (0+0+849)

X4 : 849 (0+0+849)

X5 : 1168 (0+0+1168)

Y0 : 663 (0+0+663)

Y1 : 665 (0+0+665)

Y2 : 690 (0+0+690)

Y3 : 690 (0+0+690)

Y4 : 665 (0+0+665)

Z0 : 265 (0+0+265)

Z1 : 499 (0+0+499)

Z2 : 474 (0+0+474)

Z3 : 499 (0+0+499)

Z4 : 474 (0+0+474)

Respecteer hun privacy en bel ze niet buiten werktijd of op zon- of feestdagen. Op deze dagen en in geval van echte noodzaak kunt u bellen naar 0476 80 73 53: u wordt doorverwezen naar de concierge (afwisselend Jean of Carine). Anders :

Jean Boeykens : 0479 50 35 69  boeykensjean@gmail.com

Carine Bruaux : 0476 80 81 88  carinebruaux@gmail.com

Immo Belgium

Stationstraat 33

8420 DE HAAN

Tel. 059/23.33.23

Fax 059/23.68.61

E-mail om Frank en Bart samen te bereiken : syndicus@silver-beach.be

Email van Bart Van Bockstaele alleen : bart.van.bockstaele@immo-belgium.be

Email van Frank Van Wijk alleen : frank.van.wijk@immo-belgium.be

Zaterdag 15 april 2023
Zaterdag 20 april 2024
Zaterdag 19 april 2025

Als er een auto op uw parking geparkeerd staat en het is niet mogelijk om te weten wie de eigenaar is, kunt u Jean verwittigen die de auto kan laten verplaatsen en de bestuurder identificeren.

Woont u in een huis in Vlaanderen dat voorzien is van zonnepanelen dan is het mogelijk (mits bepaalde voorwaarden) om deze elektriciteit te gebruiken voor uw appartement op Silver Beach. Alle informatie over de site : energie delen

Vlaanderen vervangt momenteel alle oude analoge meters door digitale meters (de zogenaamde slimme meters). In november 2022 was al 30% van de meters vervangen. De verwachting is dat 80% op 31 december 2024 zal vervangen zijn. De overstap van Silver Beach is nog niet gepland. Woont u in Vlaanderen en wilt u weten wanneer de wijziging in uw gebied zal plaatsvinden, dan kunt u dit vinden door de site te raadplegen: meters Fluvius

U kunt ook vragen om de digitale meter te installeren zonder te wachten, maar op dit moment is het voor uw rekening in plaats van gratis.

Deze tellers hebben enkele voordelen en enkele nadelen. Twee hoofdprincipes: de uitlezing gebeurt op afstand door Fluvius, waardoor de opname van de meterstand ter plaatse niet meer nodig is en Fluvius en u deze dus op elk moment kan uitlezen. Het tweede principe is dat het uitlezen niet meer één keer per jaar maar elk kwartier wordt gedaan en dit heeft twee gevolgen.

1) Het twee-uurtarief verdwijnt ten gunste van een tarief dat gedurende de dag varieert: duurder op piekmomenten en goedkoper op momenten van laag verbruik.

2) Het delen van energie tussen mensen die besluiten deel uit te maken van dezelfde energiegemeenschap wordt mogelijk. Als u en uw zoon en uw buurman besluiten een energiegemeenschap te vormen en uw zoon heeft zonnepanelen, dan kan alle elektriciteit die hij in een bepaald kwartier aan het net levert, in datzelfde kwartier door u of uw buurman worden verbruikt. Interessanter voor u dan om het bij de leverancier te kopen en voor uw zoon interessanter dan het aan de energieleverancier te verkopen. Alleen mogelijk als jullie alle drie in Vlaanderen wonen.

Het project is in studie en zal worden voorgelegd op de volgende AV.

Het punt was op de agenda van de laatste AV geplaatst voordat het werd ingetrokken wegens onvoldoende voorbereiding. Twee eigenaren en de syndicus hebben vorderingen gemaakt op dit gebied en de oplossing zal u ongetwijfeld binnenkort bekend worden gemaakt omdat er geen echte reden is om er weer een punt voor de AG van te maken.

Wie dat wenst, kan op eigen kosten en door een erkend monteur een speciaal stopcontact op zijn parkeerplaats laten plaatsen. Deze wordt aangesloten op de meter van zijn appartement. Het kan worden uitgerust met een sleutelslot en een timer om het opladen alleen tijdens daluren te activeren. Het stopcontact moet geschikt zijn voor een type 3 laadmodus: wat gebeurt met een speciale kabel die sneller opladen mogelijk maakt maar die vooral automatisch de stroom onderbreekt bij oververhitting van de batterij. Tot slot dient de parkeerplaats voorzien te zijn van een rook-/hittemelder aangesloten op ons centraal alarmsysteem.

Het is uiteraard verboden om uw wagen op te laden op één van de bestaande stopcontacten in de garage om de dubbele reden dat dit ten koste gaat van de mede-eigendom en meer nog uit veiligheidsoverwegingen (enkel laadmodus 3 is toegelaten in een overdekte parkeerplaats).

Er zijn verschillende opties.

- Aansluiting op de Telenet kabeltelevisie

- Abonnement bij een telefoonoperator zoals Proximus

- Het gebruik van de drie parabolische antennes die op het dak van Silver Beach zijn geplaatst: u moet aansluitkosten betalen (eenmalige kosten van € 250) en aanschaf van een decoder, waarna het gratis is, behalve minimale installatie-onderhoudskosten. Neem contact op met de syndicus.

Naast de conciërge staat een lokaal met wifi-antenne tot uw beschikking. De netwerknaam is SilverBeachGuest2 en er is geen wachtwoord.

Ja, de toegang is via de gang naast de conciërge en de WiFi-ruimte. Eén eigenaar biedt zelfs aan om er in de zomer yogalessen te geven. Bij interesse: Stephanie.yoga4you@gmail.com

Samen met de uitnodiging voor de AV heeft de syndicus u een hele reeks documenten gestuurd, waaronder de rekeningen van het afgelopen jaar, die u op de AV moest goedkeuren. Onder deze bladen bevindt zich de verklaring van uw verbruiken die er als volgt uitziet:

Het eerste deel toont het totaal van uw water en verwarmingsverbruik

In het tweede deel wordt beschreven hoe dit totaal is berekend.

Het derde deel geeft de waarde van de tellersopnamen aan het begin en aan het einde van het jaar. Naast het factureren van m³ en kWh tegen de aangegeven tarieven, factureert het waterdistributiebedrijf (Farys) een forfaitaire vergoeding per appartement en kent het een korting toe per persoon gedomicilieerd op het adres. Tot slot wordt voor elke m³ boven de 30 m³ per appartement een toeslag door de maatschappij in rekening gebracht.

Er bestaat een website waarmee u op afstand de opnamen van uwe meters kunt raadplegen die elke dag worden uitgelezen. U kunt dus niet alleen de laatste geregistreerde opnamen kennen, maar ook die van een willekeurige dag en uw verschillende verbruiken.

Dit betreft alleen de drie door de mede-eigendom geplaatste meters

- Energiemeter (verwarming)

- Koudwatermeter

- Warmwatermeter

en laat je niet toe om je elektriciteitsmeter uit te lezen die niet door de mede-eigendom is geplaatst maar door het distributiebedrijf FLUVIUS (ongeacht je elektriciteitsleverancier: Engie, Luminus, Mega, Octa+, enz.). Met de toekomstige digitale elektriciteitsmeter (slimme meter) wordt het op afstand uitlezen van deze meter mogelijk.

Om uwe tellers te raadplegen. U moet naar de website Brunata gaan en linksonder op "INLOGGEN" klikken.

Als u zich het paswoord herinnert dat u van de syndicus gekregen heeft, identificeer u dan met het e-mailadres dat u aan de syndicus hebt meegedeeld en het paswoord dat hij u heeft meegedeeld .

In het meer waarschijnlijke geval dat u dit wachtwoord niet meer heeft, klikt u gewoon op "wachtwoord vergeten". U wordt dan om uw gebruikersnaam gevraagd: voer uw e-mailadres in (let op: dit moet het adres zijn dat u aan de syndicus hebt verstrekt) en klik vervolgens op "Doorgaan". Vul nogmaals je e-mailadres in en klik op “verificatiecode verzenden”. Vul in het volgende scherm de 6-cijferige verificatiecode in die je per e-mail hebt ontvangen op het door jou opgegeven adres. Klik vervolgens op "code verifiëren".

Nadat u bent ingelogd op uw account, ziet u aan de linkerkant twee pictogrammen in een blauwe band. De eerste vertegenwoordigt statistieken en de tweede een teller. Klik op dit tweede icoon en de laatste waarde van je drie tellers wordt weergegeven op de eerste regel (kamer 4 en kamer 5 zijn niet relevant). U krijgt ook te horen op welke datum en tijd deze metingen zijn gedaan.

Boven Zaal 1 staat de huidige datum voorafgegaan door een pijltje naar links. Door op deze pijl te klikken ziet u de waarde van de indexen scrollen voor alle voorgaande data.

Het Silver Beach is per jaar en in ronde getallen:

conciërges € 76.000

zwembad € 50.000

syndicus € 29.000

 

Het is aan de andere kant:

water € 53.000 (inclusief € 5.000 voor het zwembad)

gas € 39.000

elektriciteit € 33.000

Deze bedragen mogen niet bij elkaar opgeteld worden! Want de € 50.000 voor het zwembad is inclusief water (voor € 5.000), gas (voor € 17.000) en elektriciteit (voor € 13.000).

Vrijwel al het resterende water (€ 48.000) en al het resterende gas (€ 22.000) worden doorgefactureerd aan de eigenaars voor hun verbruik van verwarming, warm en koud water.

We zien dus dat de energie (gas + elektriciteit) € 72.000 vertegenwoordigt, wat overeenkomt met een kleine 20% van ons budget. Het is dit deel dat zal ontploffen, wetende dat er ook sterke inflatie is op alle andere items. Waaronder die van het water, dat in Vlaanderen sterk zal toenemen.

Het is absoluut noodzakelijk om maatregelen te nemen om energie te besparen, vooral bij het zwembad waar het 30.000 € vertegenwoordigt of een kleine 12% van onze gewone uitgaven.

Ja en nee.

Nee, want wij hebben op dit moment een contract met een vaste prijs bij onze energieleverancier: een driejarig contract dat eindigt op 30 april 2023. Gas en elektriciteit kosten ons in 2022 dus niet meer.

Maar ja, want behalve de energieprijs is er een algemene inflatie die uiteraard betrekking heeft op alle andere kosten van Silver Beach.

Nee, want de syndicus doet praktisch geen werk. Neem het voorbeeld van de talrijke waterlekken op de verschillende stortplaatsen: dit is al jaren aan de gang. Als alles goed gaat, is het eind 2022 gerepareerd of in 2023. Wellicht komt de factuur pas in 2023. In dit geval is het het jaar 2023 dat betaalt voor de jaren 2019-2020-2021 en 2022: de appel zal zuur zijn!

En ja, want dit jaar zal het nodig zijn om de fouten uit het verleden recht te zetten (zie de voorbeelden van problemen met de syndicus).

En ja nogmaals want er zal geïnvesteerd moeten worden om in de toekomst minder energie te verbruiken

De Raad Van Mede-Eigendom (RVME) bestaat momenteel uit 8 eigenaren. De RVME vergadert 4 tot 5 keer per jaar. De verslagen van hun vergaderingen zijn te raadplegen op RVME

(login silverbeach, wachtwoord eigenaars)

U kunt deze raadplegen en downloaden van de website van Silver Beach (login silverbeach, wachtwoord eigenaars) op het adres:

Basisakte (login silverbeach, wachtwoord eigenaars)

U kunt deze raadplegen en downloaden van de website van Silver Beach (login silverbeach, wachtwoord eigenaars) op het adres:

Notulen AV (login silverbeach, wachtwoord eigenaars)

De plannen bevatten enkele kleine verschillen ten opzichte van de werkelijkheid.

U kunt deze raadplegen en downloaden van de website van Silver Beach (login silverbeach, wachtwoord eigenaars) op het adres:

plannen van het gebouw (login silverbeach, wachtwoord eigenaars)

De toestellen zijn van het merk BTicino. Het is of een eenvoudige intercom, of een videofoon met een klein formaat scherm of een videofoon met een groot formaat scherm. Dit nieuwste model maakt een verbinding met een smartphone mogelijk en zo kan u dus de deur op afstand zien/openen/spreken.

intercom

videofoon klein formaat

videofoon groot formaat 

het is altijd mogelijk om het ene apparaat door het andere te vervangen.

We deponeren de materialen door ze te sorteren

- Papier en karton

- Plastic en blikjes

- Glas

- Restafval

- Cellen en batterijen

Volumineuze artikelen (tv, meubels, matrassen, enz.) kunnen worden afgegeven in het recyclagepark van De Haan : recyclageparken

Neem eventueel contact op met Jean, maar laat deze voorwerpen in geen geval achter in de containerruimte.

Misschien omdat je bent vergeten het zand bij de ingang van de woning voorzichtig van je voeten te borstelen met het borsteltje en af te vegen aan de mat  😊.

Zou het kunnen dat je kinderen tegen de glazen deur duwen door tegen het glas te duwen in plaats van tegen de hendel van de deur waardoor de ruiten niet meer erg schoon zijn, ondanks het goede werk van Carine 😊?

Heeft u een andere vraag? Of denk je aan een vraag waarop je het antwoord weet, maar waarvan je denkt dat het nuttig zou zijn om deze toe te voegen aan de veel gestelde vragen (vooral om nieuwe eigenaren te helpen wanneer ze aankomen op Silver Beach)

U bewijst uzelf en anderen een dienst door het mij voor te stellen: het wordt toegevoegd aan deze Frequent Asked Questions.

Mail naar yves@pollmail.be

Sommige Silver Beach-documenten zijn niet vertaald.

U kent waarschijnlijk alle vertaalsites waarmee u de tekst van het te vertalen document kunt kopiëren om ze op deze site te kopiëren en onmiddellijk de vertaling te verkrijgen. Zoals bijvoorbeeld Google Translate

Dit is geweldig voor documenten zoals Word of voor native pdf's waarin tekst kan worden gekopieerd. Dit is niet mogelijk voor gescande documenten.

Maar misschien weet u niet dat als u uw smartphone op deze tekst richt, de tekst in de gewenste taal verschijnt! Heel praktisch om bijvoorbeeld de menukaart van een restaurant in Griekenland of China te lezen...

Download de Google translate-app (als je dat nog niet hebt gedaan): de app vraagt ​​je wat tekst in te voeren. Maar je kunt ook op de camera klikken. Of op de microfoon trouwens. Opvallend!

terug naar home page
Zeven voorbeelden van disfunctioneren
Waarom de kritiek nu?